مقالات مربوط به دیسک کمر

آیا عمل دیسک کمر خطرناک است؟

آیا عمل دیسک کمر خطرناک است؟
۵
(۲)

بیشتر بیمارانی که از بیرون زدگی دیسک کمر خود رنج می برند، به شدت از جراحی می ترسند. اما منشا این ترس مثل همیشه، کمبود اطلاعات قابل اعتماد است. ما به شما اطلاعات جامعی در باره این که جراحی های ستون فقرات چگونه انجام می شود، و آیا عمل دیسک کمر خطرناک است؟خواهیم داد.

عمل دیسک کمر: خطر یا ضرورت؟

اغلب اوقات بیماران و حتی بدتر از آن ها، بعضی از پزشکان سعی می کنند.تا آخرین لحظه از جراحی ستون فقرات خودداری کنند.و با درمان های خانگی و مسکن ها.جراحی را به تعویق می اندازند. تصور خیلی از بیماران این است، که برای جراحی ایمن مغز و اعصاب بهترین گزینه آن است.که به کشور های اروپایی رفته.و هزاران دلار بپردازید. بیمارانی.که توانایی پرداخت.چنین هزینه هایی را ندارند، تصور می کنند.که در ایران عمل دیسک کمر خطرناک است.و باید علائم آن را با دارو و فیزیوتراپی برطرف کنند. اما این اقدامات مشکل را برطرف نمی کند، بلکه فقط زندگی را توأم با درد مداوم، محدود کردن.خود در حرکات، انتخاب سرگرمی ها و کار تجربه خواهید کرد.

 با وجود پزشکان ماهر و بهترین تجهیزات پزشکی آیا همچنان عمل دیسک کمر خطرناک است؟

 

فتق بین مهره ای (دیسک کمر) چیست ؟

دیسک از یک حلقه فیبری متراکم تشکیل شده.است.که در داخل آن ساختاری ژل مانند وجود دارد. بالا و پایین دیسک با بافت غضروفی پوشیده.شده.است. دیسک ها به عنوان بالشتک های کشسان.و ضربه گیر بین مهره ها عمل می کنند. به لطف آن ها، ستون فقرات انسان دارای ویژگی هایی مانند انعطاف پذیری، تحرک، مقاومت در برابر استرس است.

فتق دیسک، بیرون زدگی دیسک بین مهره ای است.که محتویات.آن به بیرون فشرده.می شود. از آنجائی که رشته های عصبی.در کنار ستون فقرات قرار.گرفته.بسته.به مهارت پزشک عمل دیسک کمر خطرناک است. اگر فتق دیسک به سمت کانال نخاعی برود، طناب نخاعی یا ریشه های عصبی را که از آنجا عبور می کنند.فشرده می کند.و باعث درد شدید و اختلال در هدایت عصبی می شود.

سندرم درد حاد، بی‌حرکتی (جمع شدن پشت)، اختلال در عملکرد اندام‌ها، سرگیجه، گاهی اوقات حتی فلج موقت و اختلال در عملکرد برخی از اندام‌ها وجود دارد.

عمل دیسک کمر

عمل دیسک کمر

آیا عمل دیسک کمر خطرناک است؟ جراحی های باز آن چگونه انجام می شود؟

عمل برداشتن فتق شامل این واقعیت است.که پزشک قسمت افتاده.دیسک را بریده و خارج می کند. آن قسمت از آن که در ستون فقرات باقی مانده است.حفظ شده است. این عمل دیسککتومی جزئی نامیده می شود. فقط در موارد نادر دیسک به طور کامل برداشته می شود.و این عمل نیز دیسککتومی رادیکال نامیده می شود.

جراحی ستون فقرات یک جراحی جدی است.که شاید تصور کنید.عمل دیسک کمر خطرناک است.اما اینطور نیست.بلکه به بالاترین مهارت جراح و آمادگی مناسب بیمار نیاز دارد. انجام انواع عمل های ستون فقرات در مجموعه ما به خوبی برنامه ریزی شده.و طبق پروتکل اجرا می شود، که شانس بالایی برای درمان می دهد، درد را تسکین می دهد، فعالیت حرکتی را بازیابی می کند.و کیفیت زندگی بیمار را بهبود می بخشد.

 

مزایای عمل جراحی دیسک کمر در مجموعه پزشکی درمانی تهران دیسک:

  • ایمنی
  • درمان بستری ۴-۷ روز
  • تسکین سندرم درد
  • حداقل میزان عوارض
  • حداقل ضربه به بافت
  • دوره نقاهت کوتاه

فتق ممکن است.بین ۲۰ تا ۷۰ سالگی اتفاق بیفتد، اما در سنین بالا (بعد از ۵۰ سالگی) علت مشکلات کمر و اندام اغلب حاد نیست، مانند فتق، بلکه یک روند مزمن تدریجی است.

جراحی دیسک کمز

جراحی دیسک کمز

عواقب بعد از عمل برداشتن فتق بین مهره ای چیست؟

  • عوارض پس از عمل به موارد زیر تقسیم می شود:
  • بیماری عفونی ساختارهای ستون فقرات، تبدیل شدن به سندرم دم اسب
  •  اختلال در عملکرد لگن
  • عود فتق
  • تشکیل برآمدگی فتق در بخش مجاور
  • بی ثباتی ستون فقرات

 

کمردرد بعد از جراحی ستون فقرات چقدر طول می کشد؟

درد کمرپس از جراحی، که در صبح بارزتر است، یک پدیده شایع است.و نباید شما را بترساند. این احساسات معمولاً ۳-۴ ماه پس از جراحی باقی می مانند. درد در ماه اول بیشتر آشکار می شود، این دوره بهبود زخم (هم پوست و هم لایه های عمیق تر) است.

 

دلایل دیسک کمر

یکی از دلایل رایج دیسک کمر، تغییرات مربوط به سن در دیسک های بین مهره ای و ساییدگی آن ها است. در نتیجه، بی ثباتی مهره ها، کاهش فاصله بین آن ها، فشار بیش از حد مفاصل ها است. به علاوه، کاهش تراکم استخوان و ضعیف شدن.عضلات است.که باعث می‌شود.مهره‌ها نتوانند بار را تحمل کنند.

 

جهت رزرو نوبت از بهترین.جراح دیسک کمر از طریق شماره های درج شده.در سایت و صفحه اینستاگرام با ما ارتباط برقرار نمائید.

مقاله های مرتبط:

پاره شده دیسک کمر چگونه است؟

هزینه عمل دیسک کمر

این مطلب مفید بود؟

۵ / ۵. تعداد ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *