مقالات مربوط به دیسک کمر

عوارض عمل دیسک کمر

عوارض عمل دیسک کمر
۵
(۲)

بیش از ۸۵ درصد از بیماران مبتلا به کمردرد  هستند. هنوز دلایل دقیقی پیدا نشده و نمی‌دانند مشکل دقیقاً چیست؟ اما معمولا به جراحی ختم می شوند.که ما به شما بهترین جراح دیسک کمر را پیشنهاد می کنیم.تا عوارض ناشی از عمل دیسک کمر را تا حد امکان به حداقل برسانید.

انواع درد:

  • درد حاد دردی است.که از زمان بروز آن چند روز طول می کشد.
  • درد تحت حاد دردی است.که تا ۳ ماه طول می کشد.
  • درد مزمن دردی است.که بیش از ۳ ماه ادامه داشته باشد. که معمولا نیازمند جراحی می شود.

زمان مدت درد برای انتخاب نوع درمان بسیار مهم است.

عوارض عمل دیسک کمر

عوارض پس از برداشتن فتق دیسک ممکن است، معمولا بسیار اندک باشد. عارضه اصلی رفع فتق دیسک ایجاد فتق دیسک مکرر است. فتق مکرر بروز فتق در دیسک بین مهره ای یکسان و در یک طرف است. راندمان جراحی میکرودیسککتومی در مطب من به طور متوسط ​​۹۵ درصد است، یعنی در ۵ درصد بیماران امکان عود فتق دیسک وجود دارد. عود می تواند هم چند ماه و هم چند سال پس از عمل رخ دهد. بر اساس بررسی ها، عود فتق دیسک با فراوانی تا ۳۰ درصد اتفاق می افتد.

 

دلایل عود یا بازگشت مشکل دیسک کمر چیست؟

دلیل عود فتق دیسک به مراقبت های بعد از عمل دیسک کمر برمی گردد. بازگشت زودهنگام به فعالیت بدنی، ضربه، حرکت از موقعیت های ناراحت کننده در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، عود کردن در برخی از افراد به ویژگی های بافت همبند و ساختار دیسک نسبت داده می شود.

در صورت عود فتق دیسک، عمل میکرودیسککتومی مکرر انجام می شود که اثر ضد درد نیز دارد. در صورت عود فتق دیسک بین مهره ای، قطعه حرکتی عمل شده.ستون فقرات با استفاده از ساختار تیتانیومی ثابت می شود.که خطر عود در این دیسک را تا ۱۰۰ درصد از بین می برد.

 

عوارض عمل دیسک کمر

عوارض عمل دیسک کمر

 

عوارض التهابی در محل عمل دیسک کمر

بعد از جراحی  ممکن است.در محل التهابات به وجود آید. برای جلوگیری از آنها، آنتی بیوتیک در حین و بعد از عمل تجویز می شود. به ندرت ضعف در عضلات پا ایجاد می شود.(پارزیس پا) که پس از درمان خاص (تزریق داخل وریدی، تزریق عضلانی، فیزیوتراپی…) پسرفت می کند. اگر بیمار روی پاهای خودش به بیمارستان برای عمل آمده باشد، با پای خودش هم به خانه می‌رود.

به طور کلی، عمل ها نسبتاً ایمن در نظر گرفته می شوند. خطر هر گونه عارضه در حین یا بعد از عمل نسبتاً کم است، اما متأسفانه همیشه وجود دارد. این عمل به طور کلی بی خطر است، اما هیچ کس کاملاً از حوادث مصون نیست. در بیشتر موارد، جراحی ها در شرایطی برنامه ریزی می شوند.که خطر جراحی کمتر از خطر سلامتی بدون جراحی باشد، به عنوان مثال. این عملیات امن ترین در بین همه گزینه ها است.

 

عوارض جراحی با توجه به وضعیت بیمار

لازم به ذکر است.که عمل یک فرآیند پیچیده است که در آن همه چیز تحت کنترل پزشکان نیست. طبیعتاً پزشکان در آماده شدن.برای جراحی و در حین جراحی تمام تلاش خود را می کنند.تا احتمال بروز هرگونه عارضه را به حداقل برسانند. برخی از عوارض ممکن است.با اقدامات پزشکان مرتبط باشد، اما برخی ممکن است.به دلایل دیگر رخ دهد و رخ دهد. اغلب آنها با ویژگی های بدن بیمار مرتبط هستند. این شرایط نشان دهنده این واقعیت است که عوارض حتی در بهترین بیمارستان های جهان و در میان مشهورترین پزشکان نیز رخ می دهد.

 

بروز عفونت بعد از جراحی دیسک کمر

اگرچه این عمل در شرایط استریل با استفاده از ابزار استریل انجام می شود، اما احتمال کمی وجود دارد. که باکتری در حین یا بعد از عمل وارد زخم شود که می تواند باعث عفونت زخم شود. برای کاهش این خطر، همیشه در شروع جراحی یک دوز پیشگیری کننده از آنتی بیوتیک (داروهایی که باکتری ها را از بین می برند) به بیمار داده می شود. خطر عفونت در بیماران مبتلا به دیابت قندی، در بیماران نقص ایمنی و بیماران مسن کمی افزایش می یابد. عفونت معمولاً ۴-۶ روز پس از جراحی شروع می شود، اما ممکن است بعدا هم رخ دهد. شایع ترین تظاهرات عفونت عبارتند از تب، قرمزی در ناحیه زخم، بهبود ضعیف زخم، افزایش درد در ناحیه زخم، ترشح از زخم.

خونریزی در ناحیه عمل

 در پایان عمل، قبل از بستن زخم، جراحان همیشه هرگونه خونریزی، حتی کوچکترین را متوقف می کنند، اما این خطر کوچک وجود دارد. که پس از بستن زخم، همچنان هماتوم ایجاد شود. اگر هماتوم بزرگ باشد و علائم ایجاد کند، گاهی اوقات یک عمل دوم برای شستشوی هماتوم از زخم لازم است.

آسیب به اعصاب نخاعی حین جراحی دیسک کمر

علاوه بر اعصاب و نخاع، مایع مغزی نخاعی نیز در داخل غشاء وجود دارد. که نخاع و اعصاب را شستشو می دهد. اگر در حین جراحی آسیب مکانیکی به آن وارد شود، مایع مغزی نخاعی ممکن است به بیرون از غشاء نشت کند و حتی ممکن است از طریق زخم نفوذ کند و بهبود آن را دشوار کند. برای جلوگیری از این عارضه از روش های میکروسرجری کم هزینه در حین عمل استفاده می شود.

آسیب مکانیکی به عصب یا طناب نخاعی در حین جراحی. آسیب به عصب یا طناب نخاعی می تواند باعث بی حسی، از دست دادن حس و یا بی حرکتی در ناحیه عصب دهی عصب شود. این عارضه بسیار نادر است. برای جلوگیری از چنین عارضه‌ای، عمل‌ها تحت کنترل بصری، بزرگ‌نمایی زیر میکروسکوپ و با استفاده از عمل میکروسکوپی ایمن انجام می‌شوند.

درد بعد از عمل دیسک کمر

 پس از هر عمل، درد به میزان کم یا زیاد یک وضعیت طبیعی تلقی می شود و عارضه ای نیست و به عنوان عوارض عمل دیسک کمر محسوب نمی شود. شدت درد هم به حجم عمل انجام شده و هم به آستانه درد هر بیمار بستگی دارد. به لطف تکنیک های جراحی مدرن و کم تهاجمی، مشکل درد اغلب جزئی است و با مسکن های معمولی قابل حل است. در موارد نادر، ممکن است نیاز به استفاده از مسکن‌های قوی‌تر باشد.

مشکلات در بهبود زخم بعد از عمل دیسک

 بیشتر زخم‌های جراحی به راحتی و سریع التیام می‌یابند، اما برخی از افراد نسبت به سایرین دیرتر خوب می‌شوند و زمان بیشتری برای التیام دارند. بیماران مبتلا به دیابت، اضافه وزن، بیمارانی که از رژیم غذایی منظم پیروی نمی کنند، خطر افزایش مشکلات در بهبود زخم را دارند.

آلرژی به داروها

اگرچه نادر است، اما هر دارویی که قبل، حین یا بعد از جراحی استفاده می‌شود. از نظر تئوری می‌تواند باعث واکنش آلرژیک شود. برای کاهش خطر این عارضه، پزشکان باید تعیین کنند که آیا بیمار سابقه آلرژی و یا عدم تحمل داروها را دارد تا از مصرف آنها اجتناب شود.

 

عوارض عمل دیسک کمر

عوارض عمل دیسک کمر

 

خطرات بیهوشی در عمل دیسک کمر

بیهوشی فرآیندی است که طی آن خواب پزشکی و تسکین درد برای عمل ارائه می شود. در طی این فرآیند، داروها به بیمار داده می‌شود و اقداماتی برای حمایت از فرآیندهای زندگی انجام می‌شود. که خطرات فردی خاص خود را دارند. متخصص بیهوشی شما در مورد این خطرات و راهکارهایی برای کاهش آنها قبل از جراحی با شما صحبت خواهد کرد.

 

آیا عمل دیسک کمر خطرناک است؟

آمبولی بعد از عمل دیسک کمر یک عارضه بسیار نادر اما خطرناک از عوارض عمل دیسک کمر است، که بیشتر در افراد مسن و کم تحرک با افزایش وزن دیده می شود. عوامل خطر اضافی برای ترومبوز ورید عمقی عبارتند از سرطان، زمان جراحی طولانی، بی حرکتی طولانی مدت، دراز کشیدن پس از جراحی، سیگار کشیدن، پیشگیری از بارداری خوراکی یا درمان جایگزینی هورمون، برخی بیماری های ژنتیکی.

جلوگیری از آمبولی در عمل دیسک کمر

انسداد شریان ریوی به دلیل لخته یک وضعیت تهدید کننده زندگی است. به طوری که به منظور کاهش خطر ابتلا به این عارضه، به بیماران توصیه می شود. حتی در هنگام خواب حتی الامکان فعال باشند. (پاها، بازوهای خود را حرکت دهند، اغلب وضعیت خود را در رختخواب تغییر دهند)، مایعات فراوان بنوشند، حرکت کنند. ) در اسرع وقت و در اولین روز بعد از عمل، استفاده از جوراب های فشاری پیشگیرانه (تا وسط ران پوشیده شده) نیز توصیه می شود. جوراب های فشاری خون را از وریدهای پا خارج می کنند، از تشکیل لخته خون جلوگیری می کنند. علاوه بر این، برای بیماران در معرض خطر، اغلب پس از جراحی از داروهای خاص (هپارین با وزن مولکولی کم) استفاده می شود که خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد.

عفونت دستگاه ادراری

هنگام انجام عمل هایی که بیش از ۲ ساعت طول می کشد، اغلب قبل از عمل، یک کاتتر به مثانه بیمار وارد می شود تا از خروج ادرار و اندازه گیری حجم آن اطمینان حاصل شود. قرار دادن کاتتر ادراری، اگرچه استریل است. اما خود یک عامل خطر برای عفونت دستگاه ادراری است. با این حال، اگر عفونت دستگاه ادراری ایجاد شود، یک عارضه نسبتاً قابل درمان است که ممکن است نیاز به استفاده از اسیدی‌کننده‌های ادرار و/یا آنتی‌بیوتیک‌ها داشته باشد. برای پیشگیری از عفونت های ادراری، به بیمار توصیه می شود پس از جراحی مایعات فراوان بنوشد.

سکته

از نظر تئوری، هر فردی در هر زمانی ممکن است دچار سکته شود، اما از آنجایی که بیمار برای مدت طولانی در طول جراحی روی میز عمل بی حرکت است، این خطر اندکی افزایش می یابد. بدون شک این خطر بیشتر مشخصه افراد مسن است.

 

سخن پایانی:

برای کاهش عوارض عمل دیسک کمر، از تهران دیسک مشاوره بگیرید تا یهترین جراح دیسک کمر، بیمار شما را ویزیت کند. در اینستاگرام هم ما را دنبال کنید.

این مطلب مفید بود؟

۵ / ۵. تعداد ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *