مقالات مربوط به دیسک کمر

آیا پارگی دیسک باعث فلج شدن می شود؟

آیا پارگی دیسک باعث فلج شدن می شود؟
۵
(۲)

ستون فقرات انسان از مهره هایی تشکیل شده.است.که دیسک های بین مهره ای بین آن ها قرار دارد. آن ها به ستون فقرات اجازه حرکت می دهند. و بالشتک ایجاد می کنند. و بار را بر روی ستون فقرات نرم می کنند. اجزای تشکیل دهنده دیسک شامل یک حلقوی فیبروزوس خارجی سخت و یک هسته پالپوزوس داخلی نرم است.

در پاسخ به این که آیا پارگی دیسک باعث فلج شدن می شود؟ باید گفت: در شرایط آسیب اول ساختار آنولوس فیبروزوس عوض می شود. و بعد بیرون زدگی دیسک بین مهره ای بدون پاره شدن حلقه فیبری ایجاد می شود. هنگامی که فتق دیسک رخ می دهد، حلقه فیبروزوس پاره می شود. و بخش کوچکی از هسته پالپوس به بیرون رانده می شود.

آیا پارگی دیسک باعث فلج شدن می شود؟

سبک زندگی مدرن افراد فعالیت بدنی لازم را فراهم نمی کند. (مثلاً کار اداری) که منجر به بدتر شدن.تغذیه دیسک های بین مهره ای و در نتیجه کاهش قدرت و پارگی آن ها می شود. اثر مخرب کمتری روی دیسک بین مهره ای با کار فیزیکی سخت ایجاد می شود، به ویژه با بلند کردن وزنه ها و کار در موقعیت های ناراحت کننده (به عنوان مثال، کار در مزرعه در وضعیت خمیده).

پاره شدن دیسک کمر می تواند اتفاق بیفتد. حتی اگر دیسک در حین فعالیت بدنی بیش از حد آسیب دیده باشد.(به عنوان مثال، هنگام بلند کردن یک جسم سنگین، به خصوص به جلو).

 

بیرون زدگی، فتق دیسک ستون فقرات کمری

در سال های اخیر توجه بیشتری به ضعف ژنتیکی ستون فقرات شده است. به طور خاص، پس از مطالعات متعددی انجام شد، ثابت شده است.که ۶۰-۷۰٪ تغییرات دژنراتیو در ستون فقرات به ژنتیک بستگی دارد. این امر به ویژه در مواردی که ما فتق دیسک را در نوجوانان و بزرگسالان جوان مشاهده.می کنیم.صادق است.

 

آیا پارگی دیسک باعث فلج شدن می شود؟

پارگی دیسک کمر

سایر عوامل خطر برای فتق دیسک عبارتند از:

  • سیگار کشیدن با کاهش سطح اکسیژن در خون، خطر فتق دیسک را افزایش می دهد. و منجر به کمبود مواد مغذی حیاتی در بافت های بدن می شود.
  • اضافه وزن به دیسک های کمر فشار بیشتری وارد.می کند. گاهی اوقات رهایی از کمردرد بدون بازگرداندن وزن به حالت عادی غیرممکن است.
  • افراد بلند قد در معرض خطر فتق دیسک هستند. قد مردان بیش از ۱۸۰ سانتی متر و زنان بیش از ۱۷۰ سانتی متر است.

 اگر درد پا و کمر را تجربه می کنید، گاهی اوقات ممکن است.برای تسکین آن به چند روز استراحت در بستر نیاز داشته باشید. با این حال، نباید بیش از ۲ تا ۳ روز در رختخواب بمانید، زیرا می تواند منجر به ضعیف شدن.عضلات ستون فقرات و افزایش درد شود.

در هفته های اول پس از شروع درد، انجام ورزش های خاصی، فیتنس، ایروبیک، دویدن، فرم دهی و مواردی از این دست توصیه.نمی شود. برای حفظ آمادگی جسمانی در این زمان می توان شنا، پیاده روی متوسط ​​را توصیه کرد. (کارهایی که برای دیسک کمر ضرر دارد)

اگر در حین هر فعالیت بدنی احساس افزایش درد کردید، بلافاصله آن را متوقف کنید. در بین داروها، داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند دیکلوفناک، ایبوپروفن، ملوکسیکام، سلبرکس، ناپروکسن، استامینوفن و غیره می توانند.به طور موقت وضعیت را بهبود بخشند، اما در هنگام مصرف آنها نباید از دوز توصیه شده روزانه و مدت زمان تعیین شده.بیشتر مصرف کرد.

همچنین باید این داروها را برای افراد مبتلا به بیماری های معده و روده (گاستریت، زخم معده) با دقت مصرف کنید.

 

آیا پارگی دیسک باعث فلج شدن می شود؟

عدم درمان پارگی دیسک باعث فلج شدن می شود.

در تشخیص بیماری های ستون فقرات روش های معاینه ای تعیین کننده است:

تصویربرداری (MRI)  این مطالعه برای تایید محل فتق دیسک و تعیین اعصاب آسیب دیده.و سایر ساختارها استفاده.می شود. MRI یک روش بسیار دقیق برای تشخیص فتق دیسک است.

 لازم به یادآوری است.که در برخی موارد، فتق دیسک می تواند. یک مشکل جدی باشد. و در صورت عدم درمان به موقع، آسیب جبران ناپذیری به ساختارهای عصبی وارد کند. که به نوبه خود می تواند.منجر به ضعف در اندام ها، اختلال شود. در نهایت ممکن است باعث اختلال در کار اندام های لگنی یا حتی فلج شدن شود.

علائمی که نشان دهنده شدت آسیب ریشه عصبی هستند:

  • درد در ساق پا، به خصوص زمانی که به زیر زانو کشیده.شود. از علائم معمول فتق دیسک است. اغلب با احساس برآمدگی مفاصل و بی حسی پا همراه است.
  • کمردرد (اغلب هفته ها یا ماه ها قبل از شروع درد در ساق پا رخ می دهد)، درد با نشستن، سرفه، عطسه، خم شدن به جلو و برگرداندن.هنگام خواب تشدید می شود.

اگر حداقل یکی از علائم زیر را دارید، باید بلافاصله با جراح مغز و اعصاب تماس بگیرید:

  • کنترل ادرار را از دست می دهید.
  • کنترل حرکات روده خود را از دست می دهید.
  • در ناحیه پرینه احساس بی حسی می کنید.
  • ضعف حرکتی در ساق پا (پا، زانو) دارید.
  • علائم فلج را دارید

 یادآوری این نکته مهم است. که با علائمی که در بالا توضیح داده.شد، باید در ۲۴ ساعت اول به دنبال کمک پزشکی باشید، زیرا تاخیر در زمان می تواند.منجر به از دست دادن.عملکردهای غیرقابل برگشت (کنترل اندام های لگن، توانایی راه رفتن) شود.

شما می توانید.با ارسال مدارک پزشکی خود( ام آر آی و سی تی اسکن ) برای ما از بهترین جراح دیسک کمر مشاوره درمانی بگیرید. اینستاگرام تهران دیسک را دنبال نمایید.

این مطلب مفید بود؟

۵ / ۵. تعداد ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *