مقالات مربوط به دیسک کمر

در زندگی بعد از عمل دیسک کمر چه چیزی در انتظار من است؟

در زندگی بعد از عمل دیسک کمر چه چیزی در انتظار من است؟
۵
(۵)

از لحظه ای که جراحی ستون فقرات شما به پایان می رسد، زندگی بعد از عمل دیسک کمر آغاز می شود. کادر پزشکی از ابتدا بر وضعیت بدن تان نظارت خواهند کرد. معمولا وقتی اثر بیهوشی از بین رفت، تا زمانی که آماده رفتن به خانه شوید به بخش مراقبت های ویژه منتقل خواهید شد.

 

بعد از عمل دیسک کمر در بیمارستان چه چیزی در انتظار من است؟

شما یک جراحی در ستون فقرات خود انجام داده اید. علت اصلی درد در ستون فقرات و پاها برطرف شدند، اما باید به یاد داشته باشید که درمان به همین جا ختم نمی شود. هر زخمی به ۱ الی ۲ هفته زمان نیاز دارد تا بهبود یابد. بنابراین، شما باید قوانین پس از جراحی ستون فقرات را رعایت کنید، پزشک به شما یاد می دهد که چگونه در ۲۴ ساعت اول پس از عمل، به درستی بایستید و بنشینید (در صورت لزوم با کمک). پیاده روی باید به تدریج و با دقت انجام شود تا از آسیب و عوارض جلوگیری شود. سعی کنید در اولین دفعاتی که بلند می شوید و راه می روید زیاده روی نکنید. (مراقبت های بعد از عمل دیسک کمر)

 

لحظات اولیه زندگی بعد از عمل دیسک کمر

  • برای کاهش تورم و درد می توان از کیسه یخ یا پد خنک کننده استفاده کرد. معمولا مایعات داخل وریدی برای یک یا دو روز اول ادامه می یابد.
  • در ۲۴ ساعت اول برای جلوگیری از عفونت برای شما آنتی بیوتیک تجویز می شود. داروهای ضد درد به تسکین هر گونه درد یا ناراحتی که ممکن است در ناحیه جراحی خود داشته باشید کمک می کند. اگر در ۲۴ ساعت اول پس از جراحی خود دچار درد شدید، احتمالاً به شما داروی مسکن داخل وریدی یا عضلانی داده می شود. این داروها معمولاً بسیار قوی تر از داروهای خوراکی هستند.

در روزهای اول زندگی بعد از عمل دیسک کمر، درد طبیعی است.

  • سرعت بهبودی شما به ویژگی های فیزیولوژیکی بدن شما بستگی دارد. پزشک در ابتدا یک رژیم غذایی محدود کننده خاص را تجویز می کند و با بازگشت عملکرد روده به حالت عادی این رژیم تنظیم می شود.
  • پزشک بر اساس آزمایش های شما، داروهای رقیق کننده خون برای شما تجویز می کند، ممکن است نیاز به دریافت خون داشته باشید. این آزمایشات برای تنظیم درمان ضد انعقاد (رقیق کننده خون) ضروری است. در چند روز اول، پزشک سایر آزمایشات خونی ضروری را بررسی می‌کند.

 در روز سوم زندگی بعد از عمل دیسک کمر پانسمان زخم شما عوض می شود و یا در صورت بهبودی برداشته می شود.(جراحی دیسک گردن)

 

در زندگی بعد از عمل دیسک کمر چه چیزی در انتظار من است؟

وقتی از بیمارستان به خانه برگشتم چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

در زندگی بعد از عمل دیسک کمر پس از جراحی ستون فقرات، افراد اغلب پس از به هوش آمدن، احساس بهتری دارند. اگرچه ممکن است بهبودی فوری را ببینید و احساس کنید که می توانید به زودی به زندگی عادی برگردید، اما با رعایت قوانین زیر، به حداکثر باردهی بعد از جراحی دست می یابید. هنگامی که بیمارستان را ترک می کنید، پزشک برخی از موارد زیر را برای کمک به بهبود شما در خانه توصیه می کند:

  • سرما و گرما

معمولاً در چند روز اول زندگی بعد از عمل دیسک کمر، کمپرس سرد در ناحیه جراحی توصیه می شود. یخ عروق خونی را منقبض می کند، تورم کمتر می شود. به کنترل التهاب، اسپاسم عضلانی و درد کمک می کند. در برخی موارد نیز ممکن است کمپرس گرم توصیه شود. گرما باعث گشاد شدن عروق خونی و افزایش جریان خون می شود. گرما به دفع مواد شیمیایی که باعث درد می شوند کمک می کند. همچنین به افزایش متابولیسم و ​​اکسیژن در ناحیه مورد نیاز کمک می کند.

..برای زندگی بعد از عمل دیسک کمر خود یک تشک سفت انتخاب کنید. روی تخت یا مبل نرم دراز نکشید.(جراحی سیاتیک)

 

در زندگی بعد از عمل دیسک کمر چه چیزی در انتظار من است؟

 

  • آرامش

درد بعد از جرای ستون فقرات می تواند از نظر فیزیکی و احساسی باعث ناراحتی شما شود. اما تمرینات تمدد اعصاب می تواند به شما در کنترل درد و استرس مرتبط با آن کمک کند. ممکن است دستورالعمل هایی در مورد تمرینات تنفسی برای کمک به ورود هوا به عمق ریه ها به شما داده شود. همچنین در زندگی بعد از عمل دیسک کمر خود تمرین کنید که به آرامی نفس بکشید. تنفس آهسته تر می تواند به آرامش عضلات کمک کند و همچنین اکسیژن مورد نیاز بافت های را تامین کند.

…استراحت به تسکین درد بعد از جراحی مغز و اعصاب کمک کند و به ستون فقرات شما زمان دهد تا بهبود یابد.(جراحی پارگی دیسک کمر)

 

  • ایستادن، نشستن، خم و راست شدن

ستون فقرات خود را صاف نگه دارید. یک وضعیت عمودی یکنواخت و پایدار، بار روی ستون فقرات را کاهش می دهد. یک صندلی با پشتی انتخاب کنید. از مبل های نرم یا صندلی راحتی خودداری کنید. سعی کنید تا چند هفته پس از جراحی ستون فقرات خم نشوید. اگر از دکتر اجازه دارید خم شوید، این کار را با دقت انجام دهید. در حالی که به جلو خم می‌شوید، پشت خود را صاف و مطمئن نگه دارید، مطمئن شوید که ستون فقرات شما صاف است.

عوارض معمول پس از عمل دیسک کمر چگونه بروز می کند؟

  •  مشاهده درد و عوارض عمل کمر و ستون فقرات
  • التهاب یا عفونت احتمالی درمحل عمل شامل (تورم، قرمزی، ترشح و درد شدید)
  • به وجود آمدن عوارض عصبی (شامل درد عصبی، کمر زانو، ضعف عضلات، احساس خنکی یا سوزش در اندام‌ها)
  • به وجود آمدن خونریری یا لخته گیری در برخی موارد نادر
  • عوارض ناخوشایند مربوط به بیهوشی، از جمله (تهوع، استفراغ، خواب آلودگی، درد عضلانی و سردرد)

 

شانس موفقیت درجراحی کمر چقدر است؟

اعتماد زیادی به پزشکان و تکنیک های جراحی وجود دارد. بسیاری از مبتلایان انتظار دارند که جراحی تمام مشکلات کمر، به ویژه درد را از بین ببرد. با این حال، پزشکان باید به بیماران خود توضیح دهند، که مثلاً در مورد فیوژن ستون فقرات، شانس موفقیت فقط بین ۷۰ تا حداکثر ۹۰ درصد است.

 

 سندرم جراحی ناموفق کمر چگونه تشخیص داده می شود؟

شکایت بلافاصله پس از عمل طبیعی است. مهم است که عفونت زخم یا سایر عوارض وجود نداشته باشد.

اگر بعد از مدت زمان طولانی (تقریباً ۶ ماه) علائم همچنان ادامه داشت، پزشک باید مجدداً بیمار را به طور کامل تجزیه و تحلیل کند (مصاحبه، معاینه بالینی) و تشخیص دهد، که مشکل از کجاست؟

 

توانبخشی بعد از عمل دیسک کمر چقدر طول می کشد؟

همه چیز به نوع عملی که بیمار انجام داده است بستگی دارد. بیمار پس از میکرودیسککتومی احساس کاملا متفاوتی نسبت قبل عمل خواهد داشت.

طبیعتا یک بیمار ۵۰ ساله در مقایسه با یک بیمار ۷۰ ساله سریعتر بهبود می یابد.و یک فرد ۷۰ ساله آموزش دیده و فعال نسبت به فرد جوانی که از ورزش روزانه اجتناب می کند.به حمایت کمتری نیاز دارد، طول دوره توانبخشی را می توان به طور متوسط از ۳ تا ۶ ماه در نظر گرفت که به وضعیت بیمار قبل و بعد از عمل و هر گونه عارضه ای که ممکن است در طول عمل رخ دهد بستگی دارد.

زمان برای هر بیمار به صورت جداگانه تنظیم می شود. تنها چنین رویکردی فرصتی برای تثبیت اثرات عمل و بهبودی می دهد، ورزش های بعد از جراحی ستون فقرات کمری خیلی اوقات بسیار مهم هستند،(جراحی تعویض مفصل زانو)

آیا می توان بعد از جراحی حرکت کرد؟

بیماران پس از جراحی از حرکت می ترسند، آن ها در یک وضعیت می مانند و فقط هفته ها آنجا دراز می کشند به یاد داشته باشید که چنین رفتاری فقط به شما آسیب بیشتری می زند، ستون فقرات نه تنها در جایی که عمل شده بلکه در بالا نیز سفت تر و سفت تر می شود. به این ترتیب خود را در معرض آسیب های بیشتری قرار می دهید. اولین تمرینات بسیار راحت بوده و باعث خستگی شما نمی شود.

آن ها واقعا حرکات ساده ای هستند، اما برای آینده ستون فقرات شما بسیار مهم هستند در هفته های بعد، فیزیوتراپیست، مسئول توانبخشی پس از جراحی ستون فقرات کمری، این تمرینات ساده را با یک آموزش نسبتا متناسب با شما گسترش خواهد داد. او به شما در انتخاب تجهیزات مناسب مانند کرست و غلتک کمری پیشنهاد داده و توضیح می دهد که چه زمانی و برای چه منظوری از آن ها استفاده کنید.

همچنین برای داشتن یک زندگی عالی بعد از انواع عمل دیسک کمر توصیه می شود، از افزایش وزن خود جلوگیری نمایید تا فشار بر روی ستون فقرات شما کاهش یابد.

جهت رزرو نوبت از بهترین جراح دیسک کمر با ما تماس حاصل نمائید و یا اینستاگرام تهران دیسک را دنبال کنید.

مراقبت های بعد از جراحی دیسک کمر

مراقبت های بعد از جراحی دیسک کمر همواره به چند دسته تقسیم می شوند یک مراقبت های درون بیمارستان، مراقبت های زخم و مراقبت در منزل، مراقبت در منزل از همه بیشتر اهمیت دارد و افراد باید در این دوره حدودا ۱۰ روز پس از عمل استحمام کنند، از راه رفتن، نشستن و ایستادن های طولانی، بالا و پایین رفتن‌های مکرر از پله، نشستن در اتومبیل بیش‌ از زمان یک ساعت، خم و راست شدن به جلو و چرخیدن روی کمر به‌شدت خودداری کنند.

بیمار باید ترجیحا از توالت فرنگی استفاده کند، نباید بر روی شکم بخوابد، در حالت خوابیده به کمر باید ابتدا به پهلو شده و سپس به آرامی بلند شود، پاها را به آرامی حرکت داده و ماساژ بدهند. از جوراب واریس استفاده کنند، رژیم غذایی مناسب داشته باشند و آمپول ضد انعقاد خون استفاده کنند و پیاده روی آرام و اصولی داشته باشند.

باید ها و نباید های بعد از عمل دیسک کمر

در رابطه با باید ها و نباید های این عمل باید بگوییم که افراد قبل از انجام عمل باید مصرف دارو های خود را قطع کنند، از مصرف دارو های استروئیدی، بروفن و آسپرین قبل از عمل خودداری نمایید، ترجیحا از روز قبل چیزی نخورید، قبل عمل دوش بگیرید، در صورت داشتن حساسیت دارویی و غذایی به دکتر اطلاع بدهید تا دچار مشکل نشوید. پس از عمل می توانید حرکات ملایم داشته باشید، ۴۸ ساعت اول سخت ترین زمان عمل هستند و نیاز به مراقبت ویژه دارند، از خم کردن و چرخاندن کمر جلوگیری کنید، لوازم سنگین بلند نکنید، فعالیت شدید و سخت نداشته باشید، ترجیحا تا چند روز رانندگی نکنید، داروی رقیق کننده مصرف نکنید، استراحت بیشتری داشته باشید و کمتر حالت نشسته باشید، در روز آرام مقداری پیاده روی کنید و در صورت مشاهده علائم شدید به سراغ پزشک بروید.

مقالات مرتبط:

ورزش های مجاز و ممنوع برای فتق دیسک کدامند؟

علائم دیسک کمر

این مطلب مفید بود؟

۵ / ۵. تعداد ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *